Ce ne interesează? – Legat de Călăraşi
Please enter banners and links.
Un sondaj efectuat în anul 1947 arăta că 9 din 10 repondenţi ştiau perfect care e treaba cu farfuriile zburătoare, în timp ce numai două treimi aflaseră despre uriaşul Plan Marshall, prin care s-a reconstruit Europa ruinată de război. Între timp, ambele subiecte au devenit legende: Planul Marshall – un succes irepetabil, iar U.F.O.- un basm modern.
Traversăm o epocă de criză economică prelungită şi de instabilitate geopolitică. Liderii mondiali anunţă scumpiri, sugerează războaie şi acuză populaţia că are prea multe drepturi: concediu, pensie, asistenţă medicală. Locul de muncă este sacru. Ziua de azi este esenţială, iar cea de mâine… s-ajungem noi acolo. Instinctul de conservare este activat 24 de ore din 24, fiindcă – nu-i aşa? – avem toate motivele să ne pregătim pentru zile negre.
Fapt absolut firesc, mass media oglindeşte fidel obiectele de interes ale epocii. Iată, peste 80% dintre românii sunt fascinaţi de silicoanele unei cântăreţe aproximative, cunosc binişor epopeea despărţirii dintre numiţii Smiley şi Laura Cosoi şi dau răspunsuri de 10, spontan, referitor la părţile combatante din Războiul Pliciului. Pe de altă parte, de ani de zile, cei care cunosc cum se scrie un proiect cu finanţare europeană sunt păsări rare, cei pasionaţi de lectură sunt pe cale de dispariţie iar inventatorii şi inovatorii sunt luaţi în derâdere, ca inadaptaţi. O speranţă ne dă existenţa publicului interesat, preventiv, de tehnicile de supravieţuire. Din păcate, asimilarea de cunoştinţe şi antrenamentele se fac doar în faţa televizorului, pe munca lui Bear Grylls.
Alte indicii relevante sunt dispariţia de pe piaţă a ziarelor financiare şi glisajul revistei „Capital” către trivia. Fenomenul certifică sinucigaşa lipsă de pasiune cu care tratăm chestiuni fundamentale pentru existenţa noastră, în „compensare” cu reala preocupare faţă de teleshopping şi modelling. Până şi un banal concurs televizat de bucătari captează atenţia publicului mai mult decât emisiunile despre agricultură sau bursă, ori cele referitoare la modele economice de succes.
Este foarte posibil ca ziua de mîine să ne găsească jelindu-ne soarta nedreaptă, care pe unii îi favorizează, iar pe noi ne oropseşte. Italienii au o vorbă: „Mai bine să nu te fi născut, decât să nu fi învăţat!”. La cât bat ai noştri Italia, măcar asta s-o fi băgat la cap!
There is no ads to display, Please add some