Drăgulin se gândeşte dacă parcarea subterană este oportună

Please enter banners and links.

DSC_0275Nu a trecut decât o lună de zile şi parcarea subterană, ce ar trebui construită între consiliul judeţean şi prefectură, este pusă sub semnul întrebării. Dacă la început nimeni nu şi-a pus problema oportunităţii şi a costurilor acesteia, cel puţin nu pe faţă, din ce în ce mai mulţi spun că nu se merită, cel puţin acum, să facem aşa ceva. Ideea i-a aparţinut preşedintelui Răducu Filipescu, nu se ştie de unde, însă justificatrea sa a fost: dacă tot se sparge oraşul, pentru introducerea canalizării, hai să spargem şi în centru să facem parcare subterană cu 300 de locuri. S-a vorbit atunci de 2,5 milioane de euro, cât ar trebui să coste, chiar dacă nu s-a făcut un studiu de fezabilitate. Din practică ştim că el iese cam cât vrea beneficiarul, nici un preţ umflat, că bate la ochi, doar cât să ciuguleşti, acolo, 10, 20, 30%. Fără să fie consultat vreun specialist, ideea a fost preluată şi de majoritatea consilierilor judeţeni, ce au aprobat, de principiu, construirea ei. Cum suma este destul de mare consiliul judeţean ar urma să se asocieze cu primăria Călăraşi, care beneficiază şi ea de jumătate din locurile de parcare. Numai că o fi ea parcare subterană, dar banii nu pot fi îngropaţi chiar aşa uşor. Primul care a strâmbat din nas la respectiva parcare a fost viceprimarul Marius Dulce. El a spus că din ceea ce s-a discutat investiţia s-ar ridica pe la vreo 4 milioane de euro, ceea ce, pentru o groapă, chiar şi betonată, este extrem de mult. El a mai spus atunci că s-a discutat la nivelul primăriei şi…nu prea merge. Acum, acelaşi lucru îl spune şi Daniel Drăgulin, în al cărui pix stă ordinul de plată pentru transferul banilor către cine ştie cine. El spune că, în principiu, este de acord cu această investiţie, dar se gândeşte cât de oportună este de construit în acest an. În plus, a vorbit şi voalat despre costurile acesteia:"nu cred că ne putem permite". Evident, primăria are şi alte priorităţi, o parcare subterană nefiind mai importantă decât investiţiile în infrastructura rutieră, să zicem. Până la urmă în alte zone parcarea este mult mai dificilă, fără a mai pune la socoteală costurile unei parcări subterane. Vecinii noştri de la Slobozia fac şi ei o parcare subterană în mijlocul oraşului. Numai că ei au fost mai şmecheri, au luat bani europeni, vreo 11 milioane euro la număr, pentru regenerarea centrului oraşului. Altă mâncare de peşte! De o asemenea regenerare urbană ne-a tot vorbit Răducu Filipescu de ne-am plictisit noi, dar finalitate…zero. Acum, nu numai noi, dar şi primăria şi alţi cetăţeni se întreabă cât de oportun, de rentabil e să băgăm 4 milioane de euro(ştie Dulce ce ştie) într-o parcare subterană. Să fie 2,5 milioane de euro, dar parcă tot e mult pentru o groapă betonată. De exemplu, tot consiliul judeţean construieşte în acest moment bibiblioteca judeţeană, clădire cu cinci etaje, iar partea de construcţie costă 2,5 milioane de euro. Căutând pe Internet am aflat că la sfârşitul anului trecut o firmă privată israeliană a construit în Bucureşti un bloc cu patru etaje şi 16 apartamente, la cheie. Cost: 2,5 milioane euro. Prin urmare, la noi, în Călăraşi, până şi gropile, chiar şi betonate, sunt mai scumpe decât blocurile. Normal. Depinde cine le comandă. 


There is no ads to display, Please add some

About The Author