Interpelare senator Nicușor Cionoiu – Navigabilitatea pe Brațul Borcea

nicusor cionoiu

Please enter banners and links.

 

INTERPELARE

                                                    

Adresată:                            Domnului Ministru Cătălin Drulă

                                             Ministerul Transporturilor și Infrastructurii

 

De către:                              Senator Nicușor CIONOIU

 

Obiectul interpelării:  Îmbunătățirea condițiilor de navigație între gura de intrare de la Dunăre pe Brațul Borcea și Portul Călărași

 

            Stimate domnule Ministru,

Brațul Borcea reprezintă un important motor de dezvoltare a Județului Călărași, cu un real potențial de creștere, atât în plan economic cât și turistic, a municipiului reședință de județ, prin existența Portului Călărași.

            O serie de entități economice importante au ales să facă investiții semnificative în zona municipiului Călărași, tocmai prin prisma existenței posibilității de a efectua transport fluvial a materiilor prime, respectiv a produselor finite.

            În conformitate cu Ordonanța nr. 22 din 29 ianuarie 1999, administrațiile portuare și/sau de căi navigabile interioare au obligația de a utiliza peste 50% din totalul veniturilor obținute din administrarea și exploatarea infrastructurii de transport naval care face obiectul concesiunii pentru întreținerea, reparația, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii. Imposibilitatea navigării în condiții bune pe Brațului Borcea scade semnificativ veniturile Portului Călărași, prin urmare și fondurile de investiții, astfel lucrările de dragare devin indispensabile Brațului Borcea.

Din păcate, cele aproape 2 decenii de nerealizare a lucrărilor de dragare a canalului navigabil generează pe perioade semnificative din an imposibilitatea utilizării șenalului navigabil dintre Portul Călărași și gura de acces pe brațul principal.

Conform Hotărârii nr. 492 din 18 aprilie 2003, Regia Autonomă ”Administrația Fluvială a Dunării de Jos” Galați are ca obiect de activitate asigurarea adâncimilor minime de navigație prin dragaje de întreținere, asigurarea semnalizării costiere și plutitoare, efectuarea de măsurători topohidrografice, efectuarea de lucrări pentru asigurarea condițiilor de navigație pe sectorul românesc al Dunării, de la intrarea în țară la km 1.075 până la ieșirea în Marea Neagră.

            La biroul nostru parlamentar, au fost depuse numeroase sesizări de către agenți economici și autorități locale, prin care aceștia solicită intervenția mea în calitate de Senator ales în circumscripția Călărași și de membru al Comisiei pentru transporturi și infrastructură a Senatului. Având în vedere dependența agenților economici de posibilitatea navigării pe întreg cursul anului, precum și proiectele de dezvoltare economică și turistică existente la nivelul autorităților locale, proiecte ce sunt dependente de existența unui canal navigabil, vă solicit domnule Ministru să efectuați demersurile necesare pentru introducerea, în regim de urgență, în proiecte de lucrări, a dragării Brațului Borcea între zona de intrare de la Dunăre și Portul Călărași.

            Totodată, pentru preîntâmpinarea unor viitoare colmatări, considerăm necesar demararea unui proiect amplu de calibrare a gurii de intrare a Brațului Borcea de la Dunăre (km372) și de regularizare a segmentului cuprins între km 100 și km 90.

Senator PSD de Călărași

Nicușor CIONOIU

 


There is no ads to display, Please add some