DECLARAŢIE POLITICĂ : Constantin Bîrcă – “Agricultorii au nevoie de reglementări clare, precise și eficiente”

barca

Please enter banners and links.

Studiul Eurobarometru din februarie 2021 relevă o perspectivă interesantă asupra punctelor de vedere ale cetăţenilor asupra domeniilor de interes deosebit. Mai mult de jumătate dintre cetăţenii Uniunii Europene (55%) consideră că agricultura a adus deja o contribuţie semnificativă la reducerea efectelor schimbărilor climatice. Sondajul arată că preocupările de mediu – cum ar fi combaterea schimbărilor climatice, protejarea resurselor naturale şi îmbunătăţirea biodiversităţii – au devenit o prioritate din ce în ce mai importantă. Rezultatele demonstrează  o conştientizare  crescândă a populației față de interacţiunea dintre agricultură şi mediu.

Pe aceste coordonate se înscrie legislația privind circulația tractoarelor pe drumurile publice completată în ultima perioadă cu noi obligații pentru proprietarii mașinilor agricole.

Încadrate, conform Legii nr. 260/2020 (publicată în Monitorul Oficial pe 20 noiembrie și intrată în vigoare din 23 noiembrie), în categoria vehiculelor lente, tractoarele și combinele trebuie să fie omologate la Regia Autonomă «Registrul Auto Român».

În urma unui ordin MAI, toate tractoarele care circulă pe drumurile publice vor trebui să aibă efectuată Inspecția tehnică periodică. Conformarea cu noua condiție este necesară chiar și pentru fermierii care se deplasează pe drumurile publice doar câteva zeci de metri pentru a ajunge la parcelele agricole, în caz contrar aceștia riscând să fie sancționați. Incontestabil, măsura urmărește eliminarea factorilor care produc daune mediului prin noxe.

Totuși, nemulțumirea fermierilor, perfect justificată, derivă din sumele percepute ca taxă de verificare: o inspecție tehnică pentru un tractor U445, de exemplu, costă 250 de lei, putând ajunge și la 1.100 de lei, în cazul tractoarelor mari.

O altă nemulțumire este aceea că fermierii trebuie să meargă la sediul Registrului Auto Român din raza căruia fac parte, cu dificultăți majore atât pentru transportul pe platforme sau tractare cât și pentru cei care nu au carte de identitate și atâta timp cât nu ai carte de identitate nu poți să faci ITP-ul la nici o stație de ITP și nici la RAR.

Este un semnal pe care îl aduc în atenția factorilor de decizie pentru a îmbunătăți aceste reglementări, în sensul detașării unor echipe RAR acolo unde există un număr mai mare de tractoare sau acordarea unei subvenții pentru reparațiile mai mari în vederea eliminării noxelor.

În încheiere doresc să precizez că Studiul Eurobarometru realizat de Comisia Europeană arată că ”90% dintre cetăţenii Uniunii Europene consideră că întărirea poziţiei fermierilor în lanţul de aprovizionare cu alimente este o prioritate.

Vă mulțumesc,

DEPUTAT

Constantin BÎRCĂ


There is no ads to display, Please add some