COMUNICAT DE PRESĂ privind proiectul cu finanțare europeană privind implementarea unor stații inteligente de bike-sharing în municipiul Călărași
Please enter banners and links.
Primăria Municipiului Călărași continuă prezentarea proiectelor ce vor fi depuse spre finanțare în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020 Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Vorbim, de data aceasta, de proiectul cu titlul: “SPORIREA GRADULUI DE MOBILITATE AL POPULAȚIEI PRIN INTRODUCEREA UNUI SISTEM INTEGRAT DE MOBILITATE URBANĂ ALTERNATIVĂ, CU STAȚII INTELIGENTE AUTOMATIZATE DE BICICLETE ÎN MUNICIPIUL CĂLĂRAȘI”.
Transportul prin intermediul bicicletelor reprezintă un adaos și o completare flexibilă a transportului în comun și totodată reprezintă o alternativă pentru acesta.
Conform documentelor programatice de la nivel european, dezvoltarea mobilității urbane trebuie să se bazeze pe mersul pe jos, pe utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare, pe utilizarea transportului public de înaltă calitate și eficiență, reducând utilizarea autoturismelor în paralel cu creșterea utilizării unor categorii de autoturisme nepoluante. Înființarea în municipiul Călărași a unui sistem integrat de mobilitate urbană alternativă, cu stații inteligente automatizate de biciclete (bike-sharing) își propune să atingă următoarele obiective:
– reducerea emisiilor de CO2 provenite din transportul rutier (mii tone echivalent CO2/an) cu 2,0%;
– creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete construite/modernizate/extinse cu 2,9%;
– creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează traseele/zonele pietonale/semi-pietonale construite/modernizate/extinse cu 1,2%:
– sporirea gradului de mobilitate al populației;
– creșterea accesibilității populației la deplasările cu bicicleta prin oferirea vehiculelor necesare acestui mod de transport;
– diminuarea cheltuielilor de deplasare și a timpului petrecut în ambuteiajele urbane;
– diminuarea poluării și a zgomotului urban;
– promovarea intermodalității prin alegerea corespunzătoare a locațiilor pentru stațiile automatizate, respectiv în vecinătatea stațiilor de transport public, a terminalelor intermodale, a punctelor de interes turistic sau de importanță locală ale municipiului cât și în alte puncte importante din punct de vedere al atragerii/generării de deplasării;
– asigurarea intermodalității, prin transferul din transportul public pe bicicletă;
– creșterea calității mediului și a calității vieții cetățenilor;
Scopul proiectului este acela de a acționa pentru o îmbunătățire continuă a calității vieții atât pentru generațiile prezente cât și pentru cele viitoare, prevenirea fenomenului de epuizare a resurselor naturale prin scăderea consumurilor și dezvoltarea resurselor regenerabile, îmbunătățirea eficienței energetice.
Componentele soluției de mobilitate urbană alternativă constau în: terminale de închiriere a bicicletelor (stații inteligente de predare și preluare a bicicletelor; biciclete mecanice inteligente prevăzute cu computer de bord; biciclete speciale pentru seniori (tricicluri); conectarea la centrul de comandă control, operare și service; vehicule logistice de deservire a flotei de biciclete; sistem integrat software și hardware de gestiune și comunicații etc.
Avantajele acestui sistem constau în: sustenabilitate; costuri mai mici pentru transport; se elimină grija investirii, întreținerii și a depozitării unei biciclete personale; poate oferi un pretext pentru mișcare și socializare.
Valoarea estimată a proiectului este de 1,6 milioane Euro, contribuția UAT Municipiul Călărași fiind de 2%. Aplicația va fi depusă spre finanțare în perioada septembrie-octombrie 2018.
În elaborarea proiectului este obligatorie respectarea cerințelor Ghidului Solicitantului elaborat de Ministerul Dezvoltării pentru proiectele finanțabile din POR 2014-2020 Axa prioritară 4, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
There is no ads to display, Please add some