“Consumul de apă este facturat greșit, prin adăugarea coeficientului de repartiție”, spune noul director Ecoaqua, Eduard Grama
Please enter banners and links.
Decebal Mihalache
Noul director al societății Ecoaqua, Eduard Grama, vrea să schimbe imediat politica de comunicare cu cetățenii și spune că se impune o relație de transparență față de consumatori, astfel încât aceștia să cunoască foarte bine relația între client și societate. Grama a fost în urmă cu câțiva ani președintele AGA Ecoaqua, când a intrat într-un conflict deschis cu directorul de atunci, Neagu Cezar, susținând că prețul apei potabile, vorbim de acum câțiva ani, poate fi redus. Au fost mai multe critici aduse atunci față de directoratul lui Neagu Cezar, însă acum Eduard Grama are posibilitatea să schimbe lucrurile. Întrebat despre prețul apei potabile din județ, acesta a spus că lucrurile s-au schimbat fundamental de atunci, mai ales că prețul energiei electrice a crescut pe facturi de cinci-șase ori. Menținerea actualului preț până la sfârșitul anului este o țintă pentru noul director, însă pentru anul viitor este destul de greu de susținut datorită scumpirilor în lanț. Grama a spus că are în vedere diferite investiții în societate, astfel încât rentabilitatea să fie cât mai bună, iar consumatorii să fie mulțumiți de serviciile prestate. Grama a spus încă de la început că actualul sistem de facturare, prin adăugarea în factură a unui coeficient de repartiție este unul greșit. Practic, consumatorul plătește consumul de la propriul apometru la care se adaugă și o diferență între consumul înregistrat de apometrul Ecoaqua de la intrarea în scara de bloc și suma apometrelor individuale de la acea scară. Diferențele sunt multiple, de la furt, prin racordarea unor conducte înainte de apometru, și până la pierderi efective la subsolul blocurilor, care sunt plătite de consumatori. Pentru a reduce sau elimina acest coeficient de repartiție, Eduard Grama spune că Ecoaqua a cumpărat și va instala pe cheltuiala proprie 318 contori inteligenți cu autocitire, astfel că un consumator nu va mai trebui să transmită indexul, acesta fiind transmis automat. Directorul sucursalei Ecoaqua Călărași, Ionuț Savu, a spus că acesta este un pas înainte, deoarece se vor ști exact pierderile de la subsol și nu va mai exista un presupus refuz al proprietarilor de apartamente de a li se verifica instalația interioară. Tot legat de verificări, Grama a spus că se va axa de acum încolo mai ales pe marii consumatori de apă, aceștia având 70 % din consumul total, dar nu vor fi uitați nici micii consumatori. O problemă pentru Ecoaqua o reprezintă și gragul de încasare al facturilor de doar 40%, însă Eduard Grama spune că în anii cu starea de urgență și starea de alertă nu se putea opri apa potabilă. Pe viitor noul director spune că se va face și o evaluare internă, acesta fiind nemulțumit că un angajat ce lucrează pe stradă, inclusiv în zilele libere, primește doar 1800 lei, dar și pentru creșterea veniturilor societății, un pas pentru furnizarea de servicii la prețuri decente pentru consumatori.
There is no ads to display, Please add some