Topul Firmelor 2014 – mesajul preşedintelui CCIA – Marian Drăgan

Please enter banners and links.

IMG_9250Dincolo de firescul „patriotism local”, dincolo de dorinţe  sau angajamente (mai mult sau mai puţin) politice, o analiză pertinentă a mediului de afaceri presupune a apela la statistici, la cifre.  Noi am răsfoit Buletinul statistic al judeţului Călăraşi, editat de Direcţia Regională de Statistică Călăraşi. Iată câteva concluzii:

  • în primul semestrul al anului 2014, s-au înmatriculat 522 de agenţi economici (cu 74 mai puţini decât în aceeaşi perioadă a anului precedent) şi au dispărut din peisajul economic (urmare a radierii, dizolvării sau suspendării) 466 de agenţi economici (cu 141 mai puţini decât în aceeaşi perioadă a anului 2013). Aşadar, un trend pozitiv. Cu atât mai mult cu cât se înscrie net peste dinamica naţională.
  • în structura producţiei industriale a judeţului nostru, industria alimentară ocupă primul loc, respectiv  circa 25% din volum. Este un procent pe care ne permitem să îl apreciem ca fiind… promiţător. Afirmăm  aceasta  bazându-ne pe percepţie: apar pe piaţă, de la o zi la alta, producători locali de mezeluri, brânzeturi,  murături, etc. Încep să se impună brand-uri  locale. Începe să se  caute marfă „de Călăraşi”.
  • analizând activitatea de turism, remarcăm, la nivelul lunii iunie 2014, creşterea sensibilă a numărului de sosiri (2685, adică de 2,2 ori mai mare decât în luna anterioară şi de 3,2 ori mai mare comparativ cu iunie 2013), a numărului de  înnoptări în structurile de primire turistică cu funcţiuni de cazare turistică (4840, respectiv de 1,9 ori mai mare faţă de luna precedentă şi de 2,5 ori mai mare comparativ cu iunie 2013) şi a indicelui de utilizare netă a capacităţii de cazare turistică (21,2%, în luna iunie 2014, faţă de 26,6% la nivel naţional).

Da, cifrele arată că suntem într-o dinamică pozitivă, că avem potenţial de creştere, etc. Valorificarea oportunităţilor, punerea în valoare a resurselor,  cooperarea  sunt însă vectori ai dezvoltării de care trebuie să ţinem seama fiecare dintre noi.  Cu conştiinţa faptului că dezvoltarea durabilă nu este nicidecum o sintagmă la modă, ci o necesitate vitală.

 

Marian DRĂGAN

Preşedinte

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Călăraşi

 


There is no ads to display, Please add some

About The Author