Specialiștii au decis: este necesară detonarea pe Dunăre, dar nu oricum !

Un elicopter al MApN a survolat Dunărea de la Cernavodă la Călărași pentru a analiza situația de pe Dunăre. La bordul elicopterului s-au aflat specialiști de la APDF, Căpitănia Portului, ISU și artificieri. Aceștia vor putea stabili care sunt punctele în care se va putea face detonarea.

Astăzi, Comitetul Județean pentru Situații de  Urgență nu a luat nicio decizie în privința detonării podului de gheață. Membrii comitetului au ajuns la concluzia că este necesară o detonare a podului de gheață, dar că această operațiune va trebui să fie făcută de-a lungul Dunării, de la Cernavodă spre Călărași.

”Putem produce pagube de neimaginat dacă facem o detonare punctuală în județul Călărași”, a precizat prefectul Emil Mușat, în cadrul ședinței comitetului pentru situații de urgență. Acesta a subliniat că dacă s-ar face detonarea gheții pe cursul Dunării, aferent județului Călărași, gheața s-ar acumula și ar produce pagube în alte localități. Cu alte cuvinte, efectul detonării ar fi imprevizibil.

Deocamdată, Comitetul pentru Situații de Urgență a solicitat intervenția Comitetului Național pentru Situații de Urgență, a Ministerului Administrației și Internelor  și a ministerului Mediului , ca aceste instituții să decidă în privința întregii situații de pe Dunăre.

În ultimele 24 de ore, Dunărea a crescut cu un metru și jumătate, atingând cota de 420 cm. Ca urmare a creșterii cotelor Dunării, podul de gheață s-a rupt și unele nave care erau ancorate au început să se miște o dată cu podul. Feribotul Consiliului Județean Călărași, fără personal la bord, s-a oprit la 2 km de locul unde era ancorat inițial. Detonarea este necesară din cauză că specialiștii onsideră că s-au format dopuri de gheață de-a lungul Dunării care nu mai permit curgerea apei, astfel că există risc de inundații.

În dimineața zilei de luni, nava Ada 1 care transporta 700 de tone de porumb s-a scufundat. Potrivit căpitanului portului Călărași, Constantin Anghel, la bord nu se afla niciun membru al echipajului. În acest moment sunt în derivă, în larg, 6 barje, desprinse din convoaie. De asemenea, 18 nave comerciale, aflate în tranzit, plus alte 20 de nave locale sunt prinse în gheață, la mal. Echipajele nu au probleme, unele nave nici nu mai au oameni la bord și nu a fost necesară nicio operațiune de salvare în cursul zilei de azi.


There is no ads to display, Please add some