Feribotul, legat la mal din cauza unui aviz
Please enter banners and links.
– nu se știe exact ce se dorește prin concesionarea sa
Cu siguranță, ferobotul consiliului județean este cel mai ghinionist utilaj care a existat vreodată, deoarece aventura sa pe apele curgătoare din România, s-a încheiat extrem de repede, după plecarea din țara sa de origine. Nici nu a ajuns bine la Călărași, căci rampa de acostare s-a rupt la prima probă. Ghinion. Nu peste mult timp un motor al utilajului ghinionist a pierdut fluidul de ungere și și-a dat obștescul sfârșit. La consiliul județean nu i-a mers bine, căci a falimentat și serviciul de transport fluvial, așa că a intrat în slujba firmei Global Line care, ghinion, a intrat și ea în faliment. Numai găuri a produs. Cu siguranță, cel sau cei ce au decis achiziționarea sa n-au avut mână bună. De ani buni ” 5 Călărași” zace la mal, uitându-se cu jind la bacurile Ostrovit, dar mai ales la profitul ce-l face. Răducu Filipescu a încercat resuscitarea lui, dar până acum nu a reușit să găsească medicul potrivit. A scos nefericitul feribot la concesiune, în octombrie anul trecut, după ce, în prealabil, a anunțat că firma Coslo- Zinca din Jegălia, este interesată de el. A promis că va face și o fabrică de cherestea, cu 40 de locuri de muncă, cu care să-și transporte și marfa. Până la urmă să facă ce vrea numai bani să iasă. Vreo 100.000 de euro pe an, pe când firmei Global Line i s-a cerut 240.000 de euro. Fie și așa, că doar sunt bani publici. Totuși, de la declarații și până la fapte sunt neconcordanțe evidente. În caietul de concesiune scrie clar, negru pe alb, că feribotul face trecere RO-BG. Dar, fără grafic de funcționare, fără regulament de transport, ca altă dată. Și nu este concesionată linia de traversare a Dunării, ci doar feribotul cu instalațiile aferente. Prin urmare, ce treabă mai are fabrica de cherestea și transportul de lemne, obiectul de activitate al Coslo- Zincăi? Mai mult, Filipescu spune acum că ar mai fi nevoie pentru ca feribotul să devină operațional de un aviz al APDF Giurgiu. Însă, nu spune și la ce se referă acest aviz. Nu se știe nici în ce fază mai este concesiunea, dacă cineva a depus o ofertă. Bogdan Georgescu, vicepreședintele consiliului județean, spune că nu cunoaște în amănunt subiectul, dar poate afirma că APDF Giurgiu nu dă avize pentru feribot, ci pentru locurile de acostare. Dar, dacă se face trecere RO-BG, nu există acest aviz, că doar a funcționat linia? Doar dacă se face trecere RO-RO, de la Chiciu la Regie, ar fi nevoie de aviz, de acostare pe malul dobrogean. Dar, asta intră în contradicție cu caietul de sarcini. Și Global Line a încercat să facă trecere RO-RO, tot Chiciu- Regie și a avut probleme cu locul de acostare. Conform legii, locurile de acostare sunt aprobate prin Ordin al Ministrului. Nu acostează fiecare unde vrea. Cum la Regie locul de acostare autorizat este al Ostrovitului, Coslo-Zinca nu are nicio șansă, mai ales că o să fie un concurent direct, așa că trebuie să caute alt loc. Dar, e mai greu. La conducerea APDF Giurgiu este un om apropiat UNPR, ce a lucrat în primăria lui Piedone. La conducera ministerului transporturilor nu mai este un liberal, așa că lucrurile s-ar putea complica, dacă traversarea Dunării cu feribotul consiliului județean este văzută ca o afacere liberală.Totuși, nu înțelegem ce treabă mai are consiliul județean cu avizul, din moment ce a scos feribotul la concesiune? Pe de altă parte și bulgarii spun că sunt interesați de trecerea RO-BG. Prin urmare, noi ce mai facem? La forumul China-CEE, de la București, de la sfârșitul anului trecut, eveniment petrecut la București, premierul român și cel bulgar ar fi vorbit, conform site-ului cursdeguvernare.ro, în afară de podul Călărași –Silistra, și de soarta trecerii cu feribotul, mai ales că un secretar de stat al Guvernului român a declarat mai demult că auditul Comisiei Europene pe proiectul transfrontalier nu a avut loc și că ne paște returnarea banilor. La acele discuții un parlamentar bulgar, Anton Kutev, a declarat că feribotul va fi concesionat unei firme bulgărești și că în decembrie(n.r. decembrie 2013) va fi reluată trecerea cu feribotul. Numai că, nu s-a întâmplat asta, căci nici bulgarii nu sunt mai serioși ca noi. Și la ei afacerea e afacere. Prin urmare, nici nu mai știm ce să credem cu atâtea declarații, unele cu jumătate de gură să nu se afle prea multe, ce contrazic faptele. Noi tot la concluzia inițială rămânem, că cea mai eficientă activitate a feribotului este cea de organizator de nunți, botezuri sau de alte paranghelii. Lăsați trecerea Dunării în seama Ostrovitului că, se pare, băieții ăștia au lipici pe undeva și nu le place concurența. Dacă tot îi bârfiți și vă luați de profitul lor prin ședințele de consiliu județean!
There is no ads to display, Please add some