Autorizațiile taxi vor fi scoase la licitație
Please enter banners and links.
– unii taximetriști prezenți la primărie nu au înțeles despre ce este vorba
La ultima ședință a consiliului local, de la sfârșitul lunii trecute, a fost promovată și aprobată o hotărâre prin care se vor scoate la licitație un număr de 259 de autorizații de taximetrie, rezultatele urmând a fi comunicate pe data de 4 aprilie a.c. Discutarea acestui proiect de hotărâre a stârnit interesul, dar și neliniștea taximetriștilor din municipiu, unii dintre ei fiind prezenți la ședința de consiliu local. Deși, atât primarul Drăgulin, cât și secretarul Sârbu Mărgărit au încercat să le explice cât mai clar prevederile legale, s-a dovedit că aceștia nu au înțeles mare lucru. Confundau până și autoriazația taxi cu autorizația de trasport, două documente total diferite, dar care a stârnit nervozitatea unor taximetriști, considerând că dreptatea e de partea lor. Degeaba s-a străduit Drăgulin să le explice că este obligat de lege să scoată aceste autorizații la licitație, că unii aveau idei preconcepute. Poate și pentru că pe timpul administrației Dragu, autorizațiile taxi, nu numai că erau prelungite cu pixul, dar unele erau false, făcute la un copiator. La acest punct primarul a fost ferm: ”Nu știu ce se făcea înainte, dar nu-mi cereți să încalc legea că nu o voi face”. Conform legii, autorizațiile taxi au fost valabile cinci ani de zile, iar pentru deținătorii de autoturisme cu o vechime mai mică de cinci ani autorizați mai era prelungită încă cinci ani. Doar atât. Acum, în 2014, a venit scadența și, conform legii, trebuie organizată o licitație pentru atribuirea licențelor de taxi, lucru pe care unii nu l-au înțeles. Nemulțumiri au fost și în privința criteriilor de departajare a câștigătorilor. Practic, licitația constă mai mult într-o competiție a autoturismelor deținute, fiind punctate vechimea mașinii, norma de poluare, gradul de dotare, etc., dar se va ține seama și de perioada de când transportatorul efectuează taximetria, aceste criterii fiind stabilite de lege și nu de consiliul local. Astfel, taximetriștii prezenți considerau că toate regulile au fost făcute în defavoarea lor și că alții sunt cei avantajați, ceea ce nu este adevărat. Dacă alții vor fi avantajați cauzele sunt altele, iar angajații serviciului de transport local din cadrul primăriei ar trebui să-i lămurească pe taximetriștii independenți, căci despre ei e vorba. Firmele de taxi au juriști și vor acționa în cunoștință de cauză. De exemplu, în acest an nu expiră licențele taxi pentru toți taximetriști. Astfel că, unii ar putea sta liniștiți, știind că peste doi sau trei ani le expiră licențele. Numai că atunci s-ar putea ca toate licențele puse la bătaie și stabilite prin lege în funcție de numărul locuitorilor unui oraș să fie atribuite, deși primarul Drăgulin spunea că nu se va întâmpla așa. Totuși, în acest caz, firmele de taxi, ce cunosc legile pe toate părțile își vor adjudeca multe licențe, astfel încât pe viitor este posibil ca să asistăm la denaturarea concurenței, prin înțelegeri subterane. La fel cum s-a întâmplat și cu transportatorii ce circulau pe ruta Călărași-București, suspectați de înțelegeri privind prețul biletului, mult mai mare decât cel cu care a venit anul trecut o firmă bucureșteană. Așa că, taximetriștii noștri ar fi bine să deschidă ochii, chiar și punga, pentru a-și angaja un avocat să le explice ce și cum.
There is no ads to display, Please add some